Tänään olen ollut niin pirteä, että olen ollut hereillä, jo monttuntia. Kävin puutarhan portilla vähän kuvaamassa ja täällä keittiössä kuvasin, tuota minun ilonaihetta, pojaltani saamaa Perhosorgideaa. Sain sen kukkimaan uudelleen! Hyvä Minä! Ja ulkona kuvasin minun toista ilonaihetta, jota en ennestään tuntenut, Kelloköynös! Laitan vähän kuvia!

WP_20140913_08_42_02_Smart-normal.jpgWP_20140913_08_41_49_Smart-normal.jpg

Tässä on se Perhosorgodea. Ja alempana, Kelloköynös:

WP_20140913_08_57_17_Smart-normal.jpgWP_20140913_08_58_09_Smart-normal.jpg

Minun toinen rakkauteni on, monien muiden lisäksi puutrha ja kasvien kasvattaminen siemenistä itse. Tällä hetkellä mennään siinä, että kerään jo siemeniä talteen ensi kevättä varten. Saan taas kasvattaa niistä itselleni ja myös muille, jotka haluavat uusi taimia. Orvokit onnistuivat hyvin, samettikukat myös, ja Petunian pistokkaat lähtivä hyvin kasvuun. Nyt pelkään, että syyskuun hallat tulee liian aikaisin, sillä minulla on vielä paljon puutarhassa, kukkia kukkimassa, ja kelloköynös aloitti vasta. Pelkään myös sitä, että kukat, jotka tuon talveksi sisään, huomaamatta paleltuvat ulos, meillä täällä on niin kylmä paikka. Omenapuut pitäisi, oksia taivuttaa suorempaan, sukkahousuihin pinet puntiin ja oksille roikkumaan. Laitaan tähän näkyville, kukkia mitä minulla on kasvanut tänäkesänä. Tämä kesä oli oikein kukkien kesä, kaikki kukki, pensaat, puut ja pienemmätkin perennat valtavasti. En ole ennen, Pihlajankaan nähnyt kukkivan niin kovasti koskaan.

Tässä on minun siemenistä kasvatettu Orvokki, keväällä.

 

Kuva0332-normal.jpg

WP_20140727_18_11_19_Smart-normal.jpg

Tässä, yksi niistä muutamista, jonka jouduin ostamaan, kärhö, mutta en muita nimeä. Ihanasti menee maatapitkin.

V__1E64-normal.jpg

Nämä Timanttikukat on nyt parhaimmillaan, ihania, kun ne menee nukkumaan, kun tulee pimeää ja hämärää, vesisadetta.

WP_20140817_19_51_51_Smart-normal.jpg

 

Tässä on minun yksi ylpeyden aiheeni, ihanat liljat, jotka keväällä istutin. En koskaan ole nähnyt noin kestäviä ja kauniita liljoja ja kaikki kukki. Nyt kukkii Miekkaliljat samassa penkissä.

IMG_1232-normal.jpg

Nämäkin ovat liljoja, mutta paljon hentoisempia ja kukkivat aikaisemmin, kauniita nämäkin.

 

IMG_1146-normal.jpg

 

En käsitä, miki tämä kuva on mukkelis makkelis, siinä kasvaa myös minun itse siemenistä kasvattamiani kukkia, Orvokkeja samettiruusuja. Taas keräilen jatkuvasti siemeniä talteen. Koittaa nyt sitten katsella tuota vinossa olevaa kukkaa. En kyllä osaa kääntää sitä.

 

WP_20140817_19_51_51_Smart-normal.jpg

ei ollut tarkoitus, enää tätä laittaa, mutta se ilmeisesti halusi siihen.

WP_20140903_19_19_36_Smart-normal.jpg

Pelarkuunia, josta keväällä otin monta pistokasta, tykkää vain kun siitä ottaa pistokkaita. Kaunis väri.

WP_20140806_21_47_16_Smart-normal.jpg

 

Ruusuja minä rakastan ilm. yli kaiken, mutta kaikista kukista minä tykkään. Poikani osti ja istutti nämä tai tämän ruusun vuosia sitten, nyt huomasin täytyy lannoittaa, että jaksaa paremmin ensi kesänä. Ei jaksanut kukkaa tehdä ja kukat olivat pienempiä. Hevon kakkaa on laitettava ja syyslannoitetta. Täytyy laittaa muuallekin,, nyt on hyvä aika, kun lannoite kerkeää vielä sulamaan maahan ja kasvit jaksavat paremmin talvenyli.

 

13.04.15

Lisään tänne uuden kukkani jonka sain ystävältäni.

JALOPUUKÄMMEKKÄ ELI Dendrobium Nobile

 

WP_20150303_002.jpg

Tässä minun kaunis uusi kukkani nyt on.

Hoidetaan samoin kuin Orgideaa, ainakin olen monta ohjetta netistä lukenut. Sumutuksesta en tiedä toiset käskee ja toiset ei, niinkuin on Orgidean osaltakin. Varmenpaa tietoa on, että suihkutettaisi ollenkaan. Kastelu samoin kuin Orgidean, olen joka viikon välein pitänyt vedessä, aikaa en osaa sanoa. Lannoitus joka toinen viikko.